חברה אשר בוחרת לנקוט בשיטה של זכיינות, נאלצת לדעת כי היא תחדל לעסוק בתחום שבו עסקה לפני כן ותהפוך לכדי חברה להפקה של שירותים עבור זכיינים והם אלו שיפעלו בתחום עצמו אל מול הלקוחות הסופיים. לפעמים, הדרך של זכיינות אינה מתאימה עבור חברה אשר לא מוכנה לבצע שינוי, כאשר היא צעירה או קטנה, שעוד לא הוכיחה את עצמה ולפעמים הטיימינג של מעבר לפעילות של זכיינות איננו מתאים.
מה הם היתרונות של זכיינות?
- מכיוון שיש פער תרבותי, סוציו אקונומי וכן פוליטי בין מדינה למדינה, צמיחה של חברה באמצעות מציאה של זכיין מקומי שיודע מקרוב את השוק, תעניק מענה אידיאלי לאינפורמציה העסקית אשר אגרה החברה ולהיכרות מעמיקה של מאפיינים מקומיים מטעם הזכיין.
- זכיינות מעניקה את ההון הנדרש עבור הרחבה מהירה של החברה – חברה מזכה יכולה לגדול ואף לפתוח שלוחות חדשות, ללא גיוס של הן באמצעות הוספה של משקיע או הלוואה או לחלופין הנפקה. מכיוון שהשלוחות ייבנו על חשבון הזכיין, זכיינות מאפשרת צמיחה עם מינימום של השקעה מטעם החברה.
- הדרך של זכיינות מאפשרת תשתית של גדילה בין לאומית – הרבה חברות שהן מזכות מצאו כי הפרוצדורה של גדילה באמצעות עבודה עם זכיינים בשוק המקומי מעניקה להם תשתית יציבה של גדילה בין לאומית. מדינות ברחבי תבל מהוות למעשה ככפר גלובלי מזערי וחברות מעבר לים יודעות את החשיבות של גדילה מחוץ לגבולות של רחבי מדינתן.
- זכיינות ממעיטה את הסיכון של פיתוח רשת – מכיוון שהזכיינים הם אלו אשר מעניקים את מרבית ההשקעה אשר נדרשת לגדילה של החברה והם אלו אשר חותמים על כל מיני חוזים, כמו למשל – חוזה שכירות וכיוצא בזה. הסיכון אשר טמון בפיתוח של החברה נחלק בינה לבין הזכיין, במקום שיהיה מוטל רק על כתפי החברה, כמו במצב של חברה אשר היא לא מזכה.
- הדרך של זכיינות מעניקה יתרון לגודל של החברה – בשל הקצב המסחרר של הצמיחה שמעניקה זכיינות, החברה תיהנה מהמעלה של גודל, בפרט בהיבט של לוגיסטיקה, רכש ופרסום. כמו כן, כאשר החברה תגיע למשקל קריטי של שלוחות, היא תהפוך למנהיגה של השוק ולקובעת של הטון הודות ההתפתחות של הסטנדרט של השירות או של המוצר.